חדשות

רמב"ם: "מרפאת יחידות לוחמות" מטפלת בחיילים בשיטות הלקוחות מעולם הספורט

ד"ר עופר זקס, אורתופד ברמב"ם ורופאה של קבוצת "מכבי חיפה" בכדורסל, הציג ביום עיון לציון שנה לפתיחת מבצע "צוק איתן", את הרקע להקמת המרפאה החדשה

ד"ר עופר זקס ביום העיון לצוותים רפואיים ביחידות לוחמות, שנערך ברמב"ם (צילום: פיוטר פליטר / "רמב"ם")

במרכז הרפואי "רמב"ם" בחיפה נערך שלשום יום עיון לצוותים רפואיים ביחידות הלוחמות בצה"ל, שעסק בלקחי הטיפול שניתן לחיילים במהלך מבצע "צוק איתן". האירוע התקיים לציון שנה לפתיחת המערכה הצבאית בין ישראל לחמאס, שבה נהרגו 72 ישראלים ו-2,203 פלשתינאים.

במסגרת האירוע סיפר ד"ר עופר זקס, אורתופד ברמב"ם ורופאה של קבוצת "מכבי חיפה" בכדורסל, כי במהלך המבצע הבין שיש מאפיינים משותפים לחלק מהפציעות של חיילים לפציעות ספורט. כתוצאה מכך, סיפר, "נוצר שירות ייחודי לטיפול בחיילי היחידות הלוחמות, שתפור בדיוק לצרכיהם".

ד"ר עופר זקס: התברר כי רבים מהחיילים סובלים מפציעות הדומות לאלו שבהן אני מטפל בקרב הספורטאים.. נתקלתי לא אחת בחיילים שנפצעים כתוצאה מעומס גדול של נשיאת משקלים גבוהים ומאמצים, תוך כדי לחימה

ד"ר זקס גויס ביולי שעבר למילואים כרופא קרבי, ונטל חלק במבצע הצבאי. "במהלך הלחימה טיפלתי בחיילים רבים. היו ביניהם שסבלו מפציעות קשות, חלקן מסכנות חיים". בתום המבצע, החליט כי ינצל את ניסיונו כדי לסייע לחיילי היחידות הלוחמות גם מחוץ למערכה הצבאית. הרעיון שלו הגיע מכיוון רפואת הספורט.

"התברר כי רבים מהחיילים סובלים מפציעות הדומות לאלו שבהן אני מטפל בקרב הספורטאים. לאורך שנות השירות הצבאי שלי נתקלתי לא אחת בחיילים שנפצעים כתוצאה מעומס גדול של נשיאת משקלים גבוהים ומאמצים, תוך כדי לחימה. כאשר בדקנו אותם נמצא שהפציעות דומות לאלו של ספורטאים מקבוצות העלית. חשבתי לעצמי שלא הגיוני שלוחמים עם מוטיבציה גדולה לחזור לשרת במסלול או בלחימה, לא יקבלו שירות שמתאים ותפור ממש לצרכי העומס שבו הם מתפקדים".

כתוצאה מהיוזמה, ברמב"ם מופעלת כיום מרפאת שירות לחיילי היחידות הלוחמות. מטרתה היא לתת מענה מקצועי ומהיר ללוחמים. ד"ר זקס מסר, כי כ-60 חיילים מטופלים בה עתה מדי חודש. מטופלי השירות זכאים לניתוחים, בדיקות הדמיה וטיפולים שנלקחו מעולם רפואת ספורטאי העילית, ונועדו להחזיר את הספורטאים לפעילות תקינה אחרי פציעות.

המרפאה פועלת במסגרת מרפאת הספורט ברמב"ם, בראשותו של ד"ר בצלאל פסקין, והמערך האורתופדי, בניהולו של פרופסור משנה קליני דורון נורמן.

ביום העיון העבירו רופאי המערך האורתופדי ברמב"ם - ד"ר זקס, פרופ' נורמן, ד"ר פסקין, ד"ר ניר הוס וד"ר ברק סגל - הרצאות על הפציעות השכיחות שבהן צפויים להיתקל רופאים ביחידות מובחרות, ואפשרויות האבחון והטיפול המתקדמות ביותר. ביום העיון השתתף גם ד"ר ארנון גם, ראש תחום האורתופדיה בצה"ל ואוריה מורן, ראש תחום הפיזיותרפיה בצה"ל.

נושאים קשורים:  חדשות,  מבצע "צוק איתן",  המרכז הרפואי "רמב"ם",  ד"ר עופר זקס,  פציעות ספורט,  שברי מאמץ
תגובות

ישר כח עופר, עלה והצלח!

אנונימי/ת
10.07.2015, 11:19

ציטוט:"ביום העיון העבירו רופאי המערך האורתופדי ברמב"ם - ד"ר זקס, פרופ' נורמן, ד"ר פסקין, ד"ר ניר הוס וד"ר ברק סגל - הרצאות על הפציעות השכיחות שבהן צפויים להיתקל רופאים ביחידות מובחרות, ואפשרויות האבחון והטיפול המתקדמות ביותר"
למארגני הכנס: הצעת ייעול
נא לפסם את ההרצאות של הכנס ב"חוברת רפואה צבאית" של הר"י !!
זה יחלחל לדרגים הרפואיים במערכת הרפואית המתאימה !