מינויים

פרופ' גיל בר סלע מונה לתפקיד מנהל מרכז הסרטן החדש בבית החולים העמק

"בית שולמית", מרכז הסרטן החדש בבית החולים בעפולה, יכיל מכון רדיותרפיה, מחלקת אשפוז, מרכז יום לטיפול תרופתי וכימותרפי, מרכז לשיפור איכות חיי החולה ומשפחתו, בית מרקחת ומכון לחקר הסרטן

פרופ' גיל בר סלע, מנהל מכון הסרטן בית שולמית בבית החולים העמק. לא נמצא הבדל בהתפלגות מדד ההישנות המחלה (RS) של בדיקת אונקוטייפ שד

פרופ' גיל בר סלע מונה לנהל את מרכז הסרטן "בית שולמית" ולהוביל את הקמתו במרכז הרפואי העמק בעפולה.

פרופ' בר סלע, מומחה באונקולוגיה ורדיותרפיה (הקרנות), שימש עד לאחרונה כסגן מנהל המערך האונקולוגי בבית החולים רמב"ם בחיפה וניהל את היחידה לטיפול תומך אונקולוגי.

במחקריו עוסק פרופ' בר סלע בהיבטים שונים של הטיפול התומך האונקולוגי ובשילוב גישות מהרפואה המשלימה יחד עם הטיפולים המקובלים למחלת הסרטן. כמו כן, בהתמודדות עם תופעות הלוואי שנוצרות כתוצאה מטיפולי כימותרפיה וגם בתועלת שבשימוש בקנאביס רפואי בטיפול בחולים האונקולוגים.

מרכז הסרטן בית שולמית נקרא על שמה של ד"ר שולמית כצמן ז"ל, רופאת ילדים מוערכת באזור העמק וממייסדי עמותת "גדולים מהחיים". היא נפטרה בשנת 2013 ממחלת הסרטן בגיל 49.

מרכז הסרטן המיועד להנצחתה יוקם בעלות של 50 מיליון דולר, בהשקעה משותפת לקרן כצמן ושירותי בריאות כללית, כבניין נפרד במתחם המרכז הרפואי העמק על שטח של כ-11 אלף מ"ר. הוא יכיל מכון רדיותרפיה להקרנות, מחלקת אשפוז לחולים במחלות אונקולוגיות והמטולוגיות, מרכז יום לטיפול תרופתי וכימותרפי, מרכז לשיפור איכות החיים של החולה ומשפחתו, בית מרקחת ומכון לחקר הסרטן. המכון יוקם במשותף עם המרכז הרפואי העמק והפקולטה לרפואה בטכניון.

מתכנני בית שולמית הדגישו כי ייבנה כ"בניין ירוק" שיאפשר גישה לשטחי הטבע המקיפים אותו. התכנון והעיצוב הופקדו בידיו האדריכל הישראלי הבינלאומי רון ארד בשיתוף משרד האדריכלים מושלי-אלדר מישראל.

פרופ' אורנה בלונדהיים, מנהלת המרכז הרפואי העמק, אמרה אתמול (ג'): "משמעות הקמתו של מרכז הסרטן היא לשם סגירת פערים בבריאות בצפון ומתן מענה רפואי הולם לכ-700 אלף התושבים הגרים בצפון המזרחי של ישראל ונאלצים כיום לפצל את הטיפול שהם מקבלים לסרטן בין כמה בתי חולים. מגיע לתושבי הצפון לקבל את הרפואה הכי מתקדמת, מותאמת וקרוב לבית".

נושאים קשורים:  פרופ' אורנה בלונדהיים,  פרופ' גיל בר-סלע,  מרכז הסרטן "בית שולמית",  רון ארד,  טיפולים אונקולוגיים,  חדשות,  המרכז הרפואי "העמק"
תגובות
אנונימי/ת
14.11.2018, 22:58

יישר כוח לגיל ולהעמק

19.11.2018, 10:41

בהצלחה גיל . אין ראוי ממך