חדשות

השר כחלון מתנה כניסתו לממשלה הבאה בהפעלת תכנית לאשפוזים ביתיים

שר האוצר הודיע על התכנית להרחבת האשפוז הביתי מ-200 כיום ל-2,000 כדי להפחית בעומסים בחדרי המיון ובמחלקות הפנימיות ולמנוע זיהומים

שר האוצר, משה כחלון. "מחצית מעלות האשפוז" (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

שר האוצר משה כחלון מתנה כניסתו לממשלה הבאה בהפעלת תכנית להרחבת האשפוז הביתי מ-200 כיום ל-2,000 כדי להפחית בעומסים בחדרי המיון ובמחלקות הפנימיות וגם למניעת זיהומים צולבים. התכנית כוללת גם הוספיס ביתי.

כחלון הודיע על כך אתמול (ב') בטקס שבו נחנך המוקד הלאומי של מד"א בקריית אונו. "הרבה פרופסורים, מנהלי בתי חולים ואנשי רפואה תומכים במהלך כזה", אמר השר והדגיש כי עלות יום אשפוז בבית חולים היא כ-2,600 שקל, בעוד שעלות אשפוז ביתי תהיה לפי הערכתו לערך חצי מסכום זה.

"צריך לשם כך כסף אבל זה ישים באופן מיידי. קופות החולים תומכות, משרד הבריאות תומך. הרעיון עלה בעבר ולא יושם", הוסיף כחלון.

כחלון אמר כי הוא מגבש תכנית לאומית בנושא הבריאות לו שותפה ההסתדרות הרפואית, אולם לפי "דה מרקר", יו"ר הר"י פרופ' ציון חגי רק דיבר עימו וציין כי אשפוז ביתי הוא רק אחד מהפתרונות שנותן מענה חלקי בלבד לבעיותיה של המערכת. הבעיה המרכזית שלה היא תת-תקצוב ונדרשת תוספת מיידית של חמישה מיליארד שקל בשנה, לפחות.

בתגובה לדברי השר אמר ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה וסגן יו"ר הר"י, כי "רעיון אשפוז בית נמצא בחיתוליו אך הבשלת התהליך תהיה בעוד שנים רבות. אסור שאשפוז ביתי שאולי יקרה בעתיד ישמש עלה תאנה למחדל העכשווי של הזנחת מערכת הבריאות. דרושה תכנית רב-שנתית לפיתוח מערכת הבריאות ואשפוז בית הוא רכיב אחד וקטן בה".

נושאים קשורים:  אשפוז ביתי,  שר האוצר משה כחלון,  חדשות,  ד''ר זאב פלדמן,  פרופ' ציון חגי
תגובות
אנונימי/ת
26.02.2019, 09:27

עוד אחד שנותן תנאים תחזור הביתה נער התה . הרסת די. מספיק לך תהיה מנכ"ל אצל מימון תעשה לביתך ושחרר אותנו.

אנונימי/ת
26.02.2019, 13:07

האתגר הגדול שלו הוא לעבור את אחוז החסימה.
במידה ויעבור, עד כמה שזה הזוי, יש לו סיכויים טובים להיות בממשלה. משום שלא נתניהו ולא גנץ יוכלו להקים קואליציה בלעדיו. אלא אם יחליטו ללכת על ממשלת אחדות לאומית

26.02.2019, 20:05

יעשה טוב השר כשלון אם יתרחק מתחום הבריאות. אנו צריכים ״להודות״ על נקודת השפל ever בה נמצאת מערכת הבריאות לאיש הזה.
הוא כנראה מזהה עוד כמה שטחים שבהם לא נגעה מחשבתו המעוותת וזמינים להרס וחורבן.
עדיף לנו שישאר מחוץ לממשלה ומעגל החורבן אולי ניתן עוד יהיה להציל כמה אודים עשנים במערכת הבריאות.
תצא בחוץ!!!
(הצבעתי לפחלון בבחירות האחרונות)

אנונימי/ת
28.02.2019, 21:33

אשפוז בבית שכור או בבית של מחיר למסתכן?