חדשות

לראשונה: משרד הבריאות אוסר רשמית על מתן טיפולי המרה

רופא או מטפל שיציע טיפול המרה ייחשף לסנקציות מקצועיות, לרבות שלילת רשיונו | שר הבריאות ניצן הורוביץ: "'טיפולי המרה הם התעללות אכזרית בבני נוער במצוקה"

שר הבריאות ניצן הורוביץ. צילום: מירי שמעונוביץ/ דוברות משרד הבריאות

משרד הבריאות פרסם היום (ב') חוזר מנכ"ל האוסר רשמית ולראשונה על ביצוע "טיפולי המרה" לשינוי נטייה מינית. בחוזר נכתב כי משרד הבריאות מתנגד להנחה המצויה בבסיס טיפולי ההמרה, לפיה נטייה מינית או זהות מגדרית היא בעיה רפואית או נפשית הדורשת טיפול.

חוזר המנכ"ל החדש מזהיר מהסכנות הנפשיות הנגרמות משימוש ב״טיפולי המרה״, ואוסר מעתה כל גורמי מקצוע להציע, לפרסם או לתת ״טיפול״ מסוג זה ומבהיר כי מדובר בפרקטיקה לא לגיטימית. החוזר גם מזהיר מפני סנקציות כנגד בעלי מקצוע רפואי, המורשים על ידי משרד הבריאות ושמציעים, מפרסמים או נותנים ״טיפולי המרה״, ומאפשר להחיל עליהם הליכי משמעת חמורים, כולל שלילת רשיונם המקצועי כרופאים ומטפלים.

שר הבריאות ניצן הורוביץ, מסר במעמד הצגת החוזר: ״אף אחד לא צריך המרה. לסביות, הומואים, טרנסים וסטרייטים - אתם טובים ויפים בדיוק כמו שאתם. חוזר המנכ"ל החדש שהצגנו אוסר מפורשות על טיפולי המרה, וכולל גם סנקציות נגד בעלי מקצוע שיעסקו בהתעללות המסוכנת הזו בנוער להט"בי. טיפולי המרה הם התעללות אכזרית בבני נוער במצוקה. הפרקטיקה הזו היא רצח של הנפש, ולפעמים גם של הגוף. חובתנו לפעול נגד מי שעוסק בה ומסכן חיי אדם. זה מה שאנחנו עושים היום. אם יש מישהו שצריך המרה, אלה ההומופובים, אנשי החושך ומפיצי השנאה. מדובר בעוד ניצחון במאבק לסובלנות ושוויון, ובמקרה הזה ניצחון חשוב גם במאבק על החיים".

עדו קודם לכן פרסמו כמה איגודים רפואיים בהסתדרות הרפואית וכן מועצת הפסיכולוגים ניירות עמדה נגד טיפולי המרה. בתקופת כהונתה של יעל גרמן כשרת הבריאות פרסם המשרד "אזהרה מפני הטיפולים". בין השאר כללה האזהרה את ההדגשים הבאים: "מטפלים בשיטה זו מייצרים מצג שווא של הכרה מדעית בשיטה, למרות שבפועל אין עדויות מחקריות להצלחת שיטה כלשהי לגבי האפשרות להמרה ויש אף עדויות לנזק אפשרי". הציבור הוזהר מפני הסכנות הצפויות לו מצד "מטפלים" העוסקים בכך ש"אינם ראויים אתית ומקצועית".

נושאים קשורים:  "טיפולי המרה",  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  חוזר מנכ"ל משרד הבריאות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
14.02.2022, 12:55

אם קראתי היטב, החוזר מתיייס לטיפולי המרה בכלל ולא לטיפולי המרה בקטינים.
ייטיב משרד הבריאות ויגביל את החוזר למי שטרם מלאו לו 18.
זכותו המלאה של בגיר לפנות לטיפולי המרה. זה אולי מטופש, אבל טפשות זו לא סיבה לאסור פעולה.

אנונימי/ת
14.02.2022, 19:22

זה נכון תיאורטית. זכותו של כל בגיר לחפש טיפול להפרעה ממנה סובל ונטייה מינית הופכת להפרעה ברגע שגורמת למצוקה, פגיעה תפקודית וכו'. הבעיה עם טיפולי ההמרה הקיימים שהם לא רק שלא עוזרים אלא הוכחו כגורמים נזק - גופני ונפשי. הבעיה כאן היא לא אידיולוגית, מי שימציא טיפול המרה יעיל ינציח את שמו ויציל חיים של מיליונים

אנונימי/ת
15.02.2022, 11:12

שיטפל בטיפשותו בחשבונו ולא בכספי הציבור. מגיע לו רק טיפול פסיכיאטרי

אנונימי/ת
14.02.2022, 19:15

כל הכבוד! הגיע הזמן לבטל את גזרות החשוכים והנבערים.

אנונימי/ת
14.02.2022, 19:31

מובן מאליו. זה עלול להקטין את מספר המצביעים עבורו

אנונימי/ת
15.02.2022, 08:02

חזק

אנונימי/ת
14.02.2022, 19:51

מה עושה קטין שנמצא במצוקה קשה בשל נטייתו המינית? הוא לא מוכן לקבל אפשרות של להישאר הומוסקסואל?

אנונימי/ת
18.02.2022, 01:07

אני מניחה בדיוק מה שעושה קטין שמצא עצמו עם גוון עור כהה כשכל אלו סביבו בעלי גוון עור בהיר . מתמודד
אם הסובבים אותו אינם גזעניים - ההתמודדות קלה

האופציה השנייה - היא מה שעשה מייקל גקסון. זה לא נגמר טוב
והמבין יבין

אנונימי/ת
14.02.2022, 21:58

שטויות פרוגרסיביות הרסניות שיוצאות מטעם צר הבריאות הפופוליסט. בושה.

אנונימי/ת
14.02.2022, 22:12

אבל טיפולי שינוי מין מותר . אפילו למתבגרים !!! אתם מבינים את האבסורד?
אינספור של מרפאות שרלטנים בגוש דן השתלטו על הביזנס ועושים כבתוך שלהם עם המתבגרים האומללים שהוריהם איבדו את חוש הכיוון ( ואולי , גם ההורים אומללים...איבדו שליטה). ילדים שרוצים רק בית ספר " אבינארי". ...טירוף מוחלט

אנונימי/ת
15.02.2022, 00:37

שר הבריאות שכח שמשרדו אמור לטפל בבריאות הציבור ומתעסק אך ורק בקידום הקהילה, תקציבים עבורה וסנקציות נגד מי שפועל נגדה ( או מנסה להיטיב עימה בדרך שונה מדרכו של השר).
נדמה שבחודשים האחרונים נגמרו דאגותיו של המשרד וכל מה שנשאר לו לטפל זה בהומואים לסביות וכל שאר מגוון המגדרים ההולך ומתרחב. ולתפארת מדינת ישראל

אנונימי/ת
15.02.2022, 07:54

"חשוכים" זו הגדרה לאנשים שרוצים לכפות את דעתם על אחרים.
גם האיסור הזה נובע ממקום חשוך.
אולי יש מישהו בעל נטיות המוסקסואליות שמעוניין בכל זאת לשנות את נטייתו המינית משום שמעוניין כן להקים משפחה נורמטיבית?!

אנונימי/ת
15.02.2022, 09:24

עבור המגיב מ 19:22 אתמול. עניין התועלת לא רלוונטי שמדובר בבגירים. יש פרוצדורות רבות מתחום הפלסטיקה שאין בהן שום תועלת ועלולות לגרום נזק וגם אותן לא מגבילים.
למגיב מהיום ב 7:54 - ראשית הומוסקסואלים ולסביות מקימים משפחות גם היום. פשוט הם בארון. זה קיים לא מעט בחברה הדתית. שנית, הקמת משפחה ממילא לא חוקית עבור קטינים. אז אדרבא, שימתינו עם טיפולי ההמרה עד לגיבוש הזהות המינית שלהם לגיל 18. הבעיה אם החוזר שהוא מגביל את כולם והנה צריך להתמקד בקטינים בלבד.

דבר אחרון - החוזר מתייחס רק לעובדי מערכת הבריאות. מטפלים אלטרנטיביים, הילרים, קוצ'רים וסתם רבנים יוכלו להמשיך לבצע טיפולי המרה באין מפריע.

אנונימי/ת
15.02.2022, 11:13

סוף סוף יצא משהוא הגיוני מפיו

15.02.2022, 16:07

אם טיפולי המרה הם אסורים מדוע טיפולים לשינוי מין מותרים???
רוצים לאסור, סבבה, הגיוני, אבל לשני הכיוונים.
ניתוח לשינוי מין נמצא בסל הבריאות והוא טיפול המרה לכל דבר!
אדם יכול להיוולד גבר, להרגיש כאישה ולבחור לעשות טיפול המרה ואין עם זה בעיה חוקית, זה אפילו לגיטימי ומקבל תמיכה ומאושר על ידי משרד הבריאות.
לעומת זאת, אדם שנולד גיי והוא הולך מבחינה לטיפול המרה כולל נטילת הורמונים, הרופא עושה משהו פלילי??
הזוי בעיני.
רוצים לאסור, סבבה, תאסרו לשני הכיוונים. רוצים להתיר, תתירו לשני הכיוונים.
מדוע החד צדדיות הזו??