חדשות

הוארך מעצרם של הרופאים בפרשת רשיונות הקנאביס

הרופאים חשודים בהנפקה וסחר ברשיונות לקנאביס, ללא צורך רפואי, לכל המרבה במחיר | המעצרים הם פרי חקירה סמויה שהתנהלה בשנה האחרונה ביחידת הסייבר הארצית של להב 433

מעצר רופא. אילוסטרציה

בדיונים שהתקיימו היום (ג') בבית המשפט השלום בראשון לציון, הוארך מעצרם של חמישה חשודים בהנפקה וסחר ברשיונות לשימוש בקנאביס בתשעה ימים נוספים, עד 13 בדצמבר. מעצרו של חשוד נוסף הוארך בשבעה ימים עד ל-11 בדצמבר. הדיון בעניינם של חמישה חשודים נוספים מתקיים בשעה זו בבית המשפט והמשטרה תבקש להאריך את מעצרם בימים נוספים.

כפי שדיווחנו אתמול, המשטרה עצרה שישה רופאים שהוסמכו על ידי משרד הבריאות לאשר הנפקת רשיונות לקנאביס רפואי, בחשד להנפקה וסחר ברשיונות שלא כדין, ללא צורך רפואי, תמורת אלפי שקלים באמצעות הטלגרם.

בין היתר, חשודים הרופאים והמעורבים הנוספים בביצוע עבירות של לקיחת ומתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחר ואספקת סמים, תיווך לסחר בסמים, זיוף בנסיבות מחמירות, עבירות לפי פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות לפי פקודת הרופאים.

בשנה האחרונה התנהלה ביחידת הסייבר הארצית של להב 433 חקירה סמויה נגד רופאים וחשודים נוספים בגין קבלת שוחד ומכירה שלא כדין של רשיונות לקנאביס רפואי לכל דורש, דרך ערוצים מקוונים, וביניהם בטלגרם. החקירה נוהלה יחד עם מחלקי פשיעה מקוונת של מחוזות מרכז וצפון, רשות המסים ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

נושאים קשורים:  רשיון לקנאביס,  מעצר,  פלילים,  סחר בסמים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
18.12.2022, 18:27

כמובן שפעילות לא חוקית אינה ניתנת להצדקה. מאידך, כשתכשיר כקנאביס, ניתן ללא תימוכין מדעי, והלחץ הציבורי כה רב, כך שיותר מטופלים מקבלים רישיונות, רק כי זה יותר קל מאשר להתעמת עם כל אלו שבטוחים " שמגיע להם", שקנאביס יציל אותם, וכי אי מתן נובע ממערכת אטומה ומרושעת, אין זה מפתיע שגם מופיעות תופעות כאלו

אנונימי/ת
18.12.2022, 18:31

לשם שינוי הרב צודק. גם אם קנאביס מועיל, תועלתו אינה עולה כתלות במינון, ומי שלא השיג הקלה ב 40 גר לחודש, לא ישיג אותה בכמות כפולה. החוק ומשרד הבריאות מגבילים עד 60 גר לחודש, ומי שמקבל יותר מזה, מן הסתם השיג קנאביס בניגוד לחוק, להגיון הרפואי ולצורך

אנונימי/ת
18.12.2022, 20:25

השימוש בקנאביס רפואי פשט כאש בשדה קוצים. ראיתי קנאביס רפואי שנרשם לאנשים צעירים מאוד על מיגרנה, על כאבי גב תחתון ועל כאבים לאחר שבר שתוקן בניתוח אורטופדי, בעיות ראומטולוגיות, IBS ועוד כהנה וכהנה. אם כבר בגיל העשרה נותנים קנאביס, מה יישאר כאופציה להמשך החיים? הרגולציה חלשה, ההתלהבות גדולה, רופאים מתנפלים על ההזדמנות גם להרוויח כסף וגם לנער מעליהם חולים "מעצבנים". הגיע הזמן לסדר את הדברים, לצמצם את ההשתוללות חסרת הרסן רק בגלל שזה פופולארי. קולגות מביאים כל מיני עבודות כדוגמאות כאילו הקנאביס הוא תרופת פלא. חלקן לא מבוססות, ללא מעקב של מספיק שנים כדי לראות השפעות ארוכות טווח ועם הבטחות שווא שזה ירפא את הכל. האם כל כך נפלנו נמוך שעגל הזהב הוא מה שקובע את עשייתנו כרופאים? ושאלה קטנה: משרד הבריאות, איפה הוא? מי מבצע רגולציה על הרישיונות, או ששנים של הפיכת משרד הבריאות לסניף יוצאי חיל הרפואה הכניס סטנדרטים כל כך נמוכים שהגענו עד הלום?