חדשות

מאות צפויים להשתתף בכנס החירום נגד תיקון חוק מקצועות הבריאות

לפי התיקון המוצע, לא תידרש עוד הכשרה אקדמית לעסוק במקצועות ריפוי בעיסוק וקלינאות תקשורת | ד"ר יולי טרגר, יו"ר ועד מקצועות השיקום בהר"י: "כניסתם של מטפלים לא מקצועיים עלולה לגרום נזק למטופלים"

ד"ר יולי טרגר, יו"ר ועד מקצועות השיקום בהר"י, מנהל מחלקת השיקום ב"סורוקה". "כיצד מטפלים ללא הסמכה מקצועית מסוגלים לתת מענה להפרעות קוגניטיביות או ליקויי שפה אחרי אירוע מוחי?". צילום: דוברות "סורוקה"

ביום ראשון הקרוב יערכו החברה הישראלית לריפוי בעיסוק והאגודה הישראלית של קלינאי התקשורת כנס חירום נגד יוזמת תיקון חוק מקצועות הבריאות, שמבקשות לקדם המפלגות החרדיות.

לפי התיקון המוצע, לא תידרש עוד הכשרה אקדמית כדי לעסוק במקצועות הריפוי בעיסוק וקלינאיות תקשורת. בכנס, שיערך במרכז ארץ ישראל יפה בתל אביב, צפויים להשתתף חברי כנסת, בכירים באקדמיה ובמערכת הבריאות ויותר מ-300 נשות ואנשי מקצוע, בהם מטפלות ומטפלים חרדים.

ד"ר יולי טרגר, יו"ר ועד מקצועות השיקום בהסתדרות הרפואית, המכהן גם כמנהל מחלקת השיקום בבית החולים סורוקה ומנהל שיקום כללי במרחב דרום של קופ"ח כללית, מסר: "כניסתם של מטפלים לא מקצועיים לעיסוק בקלינאות תקשורת וריפוי בעיסוק עלולה לגרום לנזק חברתי חמור בחיי המשפחה והתעסוקה של המטופלים. אינני רואה כיצד מטפלים בהסמכה לא אקדמית ולא מקצועית מסוגלים לתת מענה להפרעות קוגניטיביות או ליקויי שפה אחרי אירוע מוחי. לכל מטופל מגיעה הזכות לטיפול איכותי, מקצועי והגון".

את הכנס תנחה לינוי בר גפן, מנכ"לית חמ"ל בר גפן, שמכירה מקרוב את פעילותן של המרפאות בעיסוק וקלינאיות התקשורת, לאחר שעות רבות של טיפול בבן זוגה. "ההתגייסות של נשות מקצוע מהעדה החרדית לעמוד בראש המאבק מוכיחה עד כמה הוא קריטי וחשוב בעיניהן, לשמר את ההכשרה המקיפה והיסודית הנעשית באקדמיה למי שמבקשים לעסוק במקצועות הרגישים הללו", אמרה.

בר גפן הוסיפה: "מהניסיון שלי עם בן הזוג שלי, למדתי ממטפלות פרא-רפואיות יותר מאשר למדתי מרופאים על מצבו. אסור לתת למחאה הזאת לעבור מתחת לרדאר. כבר היום מטפלות חרדיות שיצאו נגד המהלך הזה סופגות קללות ונאצות מבית. צריך לזכור שהציבור שייפגע מקבלת ההצעה לתיקון החוק הוא הציבור המוחלש, ובראש ובראשונה ילדים חרדים".

"קידום חוק פוליטי על חשבון בריאותם ונפשם של מאות אלפי מטופלים"

ד"ר אסנת סגל, יו"ר האגודה הישראלית של קלינאי תקשורת, מסרה: "המטופלים שלנו זקוקים לאנשי מקצוע 'על מלא', כאלה שלמדו במוסדות אקדמיים מוכרים, מוסדרים ומפוקחים, ועברו הכשרה מעשית ונבחנו במבחן ההסמכה ע"י הרגולטור. הסרת ההכשרה האקדמית ממקצועות הבריאות היא סכנת חיים! לא נאפשר קידום חוק פוליטי על חשבון בריאותם ונפשם של מאות אלפי מטופלים. ממש כפי שלא היינו רוצים שרופאים, אחיות, ואף עורכות דין, כלכלנים ובעלי מקצועות יגויסו משורות הסמינרים ללא תואר והסמכה ראויים, כך גם איננו רוצים זאת עבור מקצועות הבריאות".

ענת אלבז שניידרמן ורביטל גל, יו"ריות החברה הישראלית לריפוי בעיסוק: "בישראל מאות אלפי ילדים המטופלים ע"י מרפאות בעיסוק וקלינאיות תקשורת. ההנחה המובלעת בבסיס החוק, שילדי המגזר החרדי אמורים להסתפק באנשי מקצוע בעלי הכשרה חלקית היא איומה, מפלה ומסכנת את בריאותם ותפקודם. ניאבק עד תום לבלום את השינוי הנורא שמבקשים לעשות בחוק כדי להגן על מקצועות הבריאות והמטופלים שלנו מפני החוק הרע הזה".

בכנס צפויים להשתתף עוד הפסיכיאטר פרופ' יורם יובל, יו"ר הפ"י, ד"ר יורם שליאר, מנכ"ל רופאים לזכויות אדם, ד"ר גיא שליו וראש בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון, פרופ' נדב דוידוביץ'.

ממטה מאבק קלינאיות התקשורת והמרפאות בעיסוק נמסר: "אף עסקן או פוליטיקאי לא ינהל משא ומתן על עתיד המקצוע שלנו בלי לדבר איתנו. מי שרוצה הידברות על שינויים – בבקשה! אבל מי שחושב שנשתוק וניתן לפגוע במקצוע ובטיפול – טועה!

"כל מי שחושב שיוכל לסגור דילים על הגב שלנו יקבל מפגן כוח של נשות ואנשי מקצוע, מהאקדמיה ומהשטח, שלא מוכנים לשתוק אל מול ההצעה הרעה של תיקון חוק מקצועות הבריאות, שעדיין מופיעה על שולחן הכנסת. נמשיך להילחם עד למשיכת הצעת החוק וכינוס הוועדות המייעצות לשר הבריאות, כפי שהחוק קובע. אנחנו בעד דיאלוג ומוכנות לדבר בכל מקום שנוזמן, אבל בטח לא כשאיום חמור כל כך מונח כחרב על צווארנו".

נושאים קשורים:  מקצועות הבריאות,  כנס,  חדשות,  לינוי בר גפן,  ד"ר יולי טרגר
תגובות