חדשות

הסכם שיתוף פעולה בין ביה"ח לניאדו למרכזים רפואיים בסין

לאחר שנים של הגבלת ילודה במדינה, נשים בסין יוכלו בקרוב ללדת שלושה ילדים | משלחת מסין, המייצגת שני בתי חולים המשרתים כ-20 מיליון איש, הגיעה ל"לניאדו" ללמוד על הטיפול המיילדותי והגינקולוגי

חברי המשלחת הסינית בבית החולים לניאדו בנתניה. צילום: דוברות ביה"ח

בית החולים לניאדו בנתניה חתם על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם שני בתי חולים ממחוז יאנג זו בסין ואתמול (ד') הגיעו משלחות מבתי החולים NJPH ו-HGPH לחתימה על ההסכם בטקס חגיגי שנערך ב"לניאדו".

בראש המשלחת של כ-15 אנשי צוות מסין עמדו נשיאי בתי החולים, מר שו דאולינג ((Daoling), נשיא בית החולים NJPH ומר שו קפינג (Keping), נשיא HFPH וכן מנהלי מחלקות ואנשי מנהלה. בתי החולים הסינים משרתים כ-20 מיליון תושבים ובמסגרת שיתוף הפעולה יתקיימו חילופי משלחות קליניות, שיתוף ידע בתחומים מנהליים ואדמיניסטרטיביים ועוד.

המשלחת התקבלה על ידי הנהלת בית החולים לניאדו בראשות המנכ"ל נדב חן, המנהל הרפואי פרופ' צבי שמעוני, מנהל היחידה לרצפת האגן פרופ' מרק בארגבל, מנהל המחלקה הכירורגית ד"ר מוריס ונטוררו, מנהלת אגף נשים ויולדות ד"ר יעל יקל ומנהלי מחלקות נוספים.

לפרופ' בארגבל, שושבין ההסכם לשת"פ אסטרטגי, מוניטין בינלאומי והוא מגיע לסין לעיתים קרובות על מנת לשתף את הידע הרב שלו עם קולגות בתחומי הגינקולוגיה, כירורגיה ועוד.

המשלחת סיירה במרכז הילודה והתעניינה רבות בהליכים קליניים בנשים ולדניות, זאת לאחר שבקרוב עתיד הפרלמנט הסיני לאפשר לנשים ללדת שלושה ילדים לאחר שנים של הגבלת ילודה במדינה. כדי להיערך לכך החל משרד הבריאות הסיני להקים בדחיפות מרכזים קליניים לטיפול ברצפת האגן, תחום התמחותו של פרופ' בארגבל, ורק לאחרונה נחנכה מחלקה כזו ב-NJPH.

המשלחת סיירה גם בפגייה החדשה והתרשמה מההשקעה במיגון המחלקה וכן במכשור מתקדם ביותר. כמו כן סיירה המשלחת במחלקה הכירורגית, שם נערך דיון מקיף בנושא שיתוף פעולה בין גינקולוגים לכירורגים בנושאי רצפת האגן.

פרופ' בארגבל אמר כי ראשיתו של שיתוף הפעולה הוא בתחום רצפת האגן, "אך אנו מאמינים כי הוא יתרחב לדיסציפלינות קליניות נוספות. משלחת של מספר רופאים מסין כבר שהתה בהשתלמות ב'לניאדו' במשך חודש שלם. הידע הזה חשוב מאד עבור הנשים הסיניות, אך גם גברים סיניים זקוקים לטיפולים שונים בתחום רצפת האגן".

מנכ"ל "לניאדו" סיכם: "לא בכל יום אנו חותמים על הסכם לשיתוף פעולה עם בתי חולים שמשרתים כ-20 מיליון איש. הקשרים המקצועיים שפיתח פרופ' בארגבל עם קולגות בסין אפשרו לנו לחשוף את הידע והניסיון הרב שלנו, בעיקר בתחום המיילדותי והגינקולוגי. נמשיך להעמיק ולפתח את שיתוף הפעולה הזה, לצד שיתופי פעולה בינלאומיים נוספים".

נושאים קשורים:  המרכז הרפואי "לניאדו",  גינקולוגיה ומיילדות,  סין,  הסכם שיתוף פעולה,  חדשות,  פרופ' מרק בארגבל
תגובות

ברכות להנהלת ביה"ח לניאדו, ובפרט לפרופ' מרק בארגבל, על שיתוף הפעולה המדהים עם בתיה"ח בסין ועל המימוש של "כי מציון תצא תורה". כל הכבוד !

אנונימי/ת
01.09.2023, 14:37

לניאדו מלמד את סין.
שילמדו גם איך מונעים טיפולי פוריות מנשים לא נשואות, והסינים ילמדו איך קוצרים איברים מאסירים.
זה נבלה וזה טריפה