חדשות

מחקר חדש מצא: חיסונים לקורונה קשורים לדימום נרתיקי בלתי צפוי

ממחקר של המכון הנורבגי לבריאות הציבור עולה כי נשים שאינן מקבלות וסת, נשים לאחר גיל המעבר ואלו הנוטלות אמצעי מניעה היו בסיכון גבוה פי כמה לחוות דימום נרתיקי בלתי צפוי לאחר חיסון לקורונה

מתן חיסון לקורונה. צילום ארכיון: יוסי אלוני/ פלאש 90

החיסונים לקורונה עלולים להעלות את הסיכון לדימום נרתיקי בלתי צפוי. כך עולה ממחקר עוקבה גדול שפורסם ב-Science Advances. המחקר בחן באיזו תדירות נשים דיווחו על דימום לאחר החיסונים והראה כי נשים שאינן מקבלות וסת, ביניהן נשים לאחר גיל המעבר ואלו הנוטלות אמצעי מניעה, היו בסיכון גבוה פי כמה לחוות דימום נרתיקי בלתי צפוי לאחר החיסון מאשר לפניו.

המחקר לא בחן את הסיבות לדימום הבלתי מוסבר, אך הציע כי ניתן לקשר אותו לחלבון הספייק של הוירוס המשמש את החיסונים. המחקר, שבוצע על ידי המכון הנורבגי לבריאות הציבור, עקב אחרי מספר קבוצות לאורך המגיפה וביצע איסוף נתונים שיטתי של דיווחים עצמיים על דימום נרתיקי בלתי צפוי בנשים שאינן מקבלות וסת וחוסנו בחיסונים של החברות מודרנה, פייזר ואסטרהזניקה.

המחקר כלל 7,725 נשים לאחר גיל המעבר, 7,148 נשים בגיל המעבר ו-7,052 נשים לפני גיל המעבר. 3.3%, 14.1% ו-13.1% חוו דימום נרתיקי בלתי צפוי במהלך תקופה של שמונה עד תשעה חודשים, בהתאמה. בנשים לאחר גיל המעבר, הסיכון לדימום נרתיקי בלתי צפוי בארבעת השבועות שלאחר החיסון עלה פי שניים עד פי שלושה, בהשוואה לתקופה שלפני החיסון. בנוסף, הסיכון לדימום נרתיקי בלתי צפוי לאחר החיסון גדל פי שלושה עד פי חמישה בנשים לפני גיל המעבר ובתקופה סביב גיל המעבר.

נושאים קשורים:  מחקרים,  דימום וסתי,  חיסון לקורונה,  חדשות,  חיסונים,  תופעות לוואי